Αγροτικό μάρκετινγκ – Πες την ιστορία σου…


Το μάρκετινγκ είναι κάτι παραπάνω από μια απλή πώληση. Στον αγροτικό κόσμο, ο σκοπός του μάρκετινγκ είναι να αναπτύξεις σχέσεις που αποφέρουν οφέλη από πελάτες αλλά και από άλλους αγρότες , προκειμένου να υποστηρίξεις την επιχείρησή σου.

Το να πεις την ιστορία σου είναι και το πρώτο βήμα για μια επιτυχημένη καμπάνια στον κόσμο του μάρκετινγκ και κατά συνέπεια και στο αγροτικό μάρκετινγκ. Οι αγρότες μπορούν να μοιράζονται ιστορίες επιτυχίας (αλλά και αποτυχίας) διαδικτυακά, γραπτά και διαπροσωπικά.

Ποια όμως εργαλεία μπορεί κάποιος να χρησιμοποιήσει για να πει την ιστορία του στον έξω κόσμο;

Πολλές ιστοσελίδες, προσφέρουν πληροφορίες, το λεγόμενο ηλεκτρονικό εμπόριο, ή και συνδυασμό και των δύο. Το να κτίσεις μια ιστοσελίδα για την αγροτική σου επιχείρηση δεν απαιτεί πολλές τεχνικές γνώσεις. Υπάρχει πληθώρα προγραμμάτων όπως το WordPress, το Weebly, τα blogs τα οποία σχετικά εύκολα στήνονται. 

Ακόμα πιο εύκολα αυτό γίνεται με τη χρήση των social media όπως είναι το Facebook, το Twitter, το Instagram, το Tumblr και άλλα. Δεν είναι απαραίτητο να δημιουργήσεις λογαριασμό της επιχείρησής σου σε όλα. Διάλεξε αυτό που ταιριάζει καλύτερα στο προφίλ σου και στο προφίλ των πελατών σου.

Η πλειοψηφία των δημοσιεύσεων δε θα είναι προς πώληση προϊόντων, αυτό θεωρείται ξεπερασμένο. Οι πελάτες έτσι θα χάσουν το ενδιαφέρον τους και γρήγορα θα κάνουν unfollow. Αντ’ αυτού χρησιμοποίησε τα social media για να κάνεις ευρέως γνωστή την ιστορία σου, να ανεβάσεις φωτογραφίες και βίντεο.

Τα μπλογκ προσφέρουν μια άλλη όψη της αγροτικής εκμετάλλευσης. Είναι ένας πολύ καλός τρόπος παροχής συμπληρωματικών πληροφοριών για τα αγροτικά προϊόντα στο σύνολό τους. Εκτρέφεις π.χ. βοοειδή; Γράψε στο μπλογκ για τα βοσκοτόπια και την αειφόρο ανάπτυξη στον τομέα αυτό. Εμπορεύεσαι όσπρια μέσω των Social Media ή κάποια ιστοσελίδας; Γράψε για την υπέροχη συνταγή για τα όσπρια της γιαγιά σου και μοιράσου την. 

Χρησιμοποιώντας έναν κατάλογο ονομάτων και διευθύνσεων αγροτών, πολλοί πελάτες βρίσκουν τους προμηθευτές τους. Παράλληλα οι αγρότες από μόνοι τους μπορούν να δημιουργήσουν online λίστες με τα προϊόντα τους. Τελευταία γίνονται δειλά δειλά τέτοιες προσπάθειες. 

Η επικοινωνία μπορεί να γίνει και με πιο παραδοσιακά μέσα. Με έντυπα. Τυπώνοντας ενημερωτικά δελτία και μοιράζοντάς τα, μπορείς να προσεγγίσεις άμεσα την αγορά. Διαφημιστικά φυλλάδια, κάρτες, κουπόνια, κ.α. ενθαρρύνουν τους πελάτες να «θυμούνται» την επιχείρησή σου και τα παραγόμενα προϊόντα, με στόχο μελλοντικές συναλλαγές.

Η δικτύωση λοιπόν φέρνει κοντά αγρότες και πελάτες. Τοπικές και όχι μόνο εκδηλώσεις αποτελούν το πιο κατάλληλο μέρος συνάντησης, ώστε να ανακαλύψουν όλοι ευκαιρίες στον αγροτικό τομέα. Επίσης, η δικτύωση με εστιατόρια, βιβλιοθήκες, σχολεία και καταστήματα δημιουργούν στο σύνολό τους μια κοινότητα που μπορεί να υποστηρίξει την αγροτική σου εκμετάλλευση και τη απορρόφηση των προϊόντων σου. 

*Μέρος του άρθρου επιμελήθηκε η Κα Κόκκινου Ασπασία (Τεχνολόγος Γεωπονίας)

Περουλάκης Γιάννης
Γεωπόνος, MBA - Μελετητής
Λάρισα, 2410551326

Δημοφιλείς αναρτήσεις από αυτό το ιστολόγιο

Βιολογική γεωργία: Από 32€ στα 12,2€/στρ τα χειμερινά σιτηρά!

Τα "φουσκωμένα" μυαλά... κάνουν τη ζημιά...